HTML

pogózó plázacicák értekezései

Ez egy dadaizmuson alapuló összevisszaság, amelyben boncolgatjuk az élet különböző területeit, véleményt alkotunk, boncolgatunk, és kritizálunk mindent ami él vagy halott a Földön. Megismerkedhetnek az anime világ rejtelmeivel, és Venezia különleges látnivalóival, és a fitness világ hibáival:) Mert mi Mi vagyunk! "egy tipikus Korlátlan felelősségű zártkörű részzubbony társaság" írta: tudod te azt

Friss topikok

Linkblog

2010.04.10. 19:17 pogózó plázacica

Francia vs magyar Rómeó és Júlia musical


"A párizsi világpremier hatalmas sikerét követően (2001) a Budapesti Operettszínház 2004 januárjában mutatta be a musical magyarországi változatát KERO® rendezésében. Az előadás azonnal ovációt váltott ki. A produkció dalai felkerültek a rádiók slágerlistáira, a musical CD-je 2006-ban platinalemez lett, illetve a Szegedi Szabadtéri Játékokon a monumentális díszletek között, káprázatos jelmezekkel, 200 táncossal és statisztával, s a Budapesti Operettszínház sztárjaival DVD felvétel is készült."

forrás: /Budapesti Operettszínház honlapja/

Emellett -úgy tudom- Gérard Presgurvic is hazánkba látogatott, hogy lássa mivé tettük a művét mi magyarok. (Ezen a ponton- mivel a következőkben igen kemény kritikát olvashatnak majd - leszögezném, hogy nekem személyesen sem a párizsi sem a budapesti előadásra nem állt még módomban elmenni, ezért amit mondok azt kizárólag a kiadott Dvd-k alapján teszem.)

Akkor lássuk majdhogynem a legfontosabb dologgal ami egy előadáshoz kell: a szereposztással. Franciaországban, ahogy Európa szerte majdhogynem mindenhol (kivéve természetesen kicsiny hazánkat) csupa életerős fiatal színészekkel játszatták el a darabot, (itt megjegyezném, hogy ez hűen tükrözné Shakespeare elképzelését is a történetről) de nálunk... Júlia (Szinetár Dóra) egy hatalmas szappanbuborék (hogy szebbet ne mondjak) a karjai mint két vaskos fagerenda... nem mondom tovább, mert még a végén valaki megtalál:D szal nem kéne eröltetni :D a többiekkel mondjuk nem volt ennyire jelentős problémám, (talán azt leszámítva, hogy szegény Tybaltnak miért van ilyen Micheal Jackson feje... :D) de Dórika... hát lehet hogy jobb lett volna nélküle... de persze apuci kislánya Júlia szerepét is megkapja, ha elég sokat hisztizik:) Valamelyik adón láttam még pár éve, hogy vérfrissítést akartak az operettbe, és hoztak fiatalokat, aztán ennek kapcsán a Szinetár kislányt is megkérdezték, akiről ordított, hogy legszivesebben a haját tépné a témától... vagy inkább az újak haját? ki tudja... Jujj most nagyon csúnyát írtam, de nem baj Dórika drága, szaladj haza apu megvígasztal:D Térjünk vissza a kiindulóponthoz, és lépjünk át a jelmezekhez. Nem tudom ki mit mond, de sztem amennyi pénzt beleölhettek ebbe a dologba ennyi erővel valami szisztéma szerint is felöltöztethették volna a színészeket. Furcsa mód minden országban megfelelt a kék- piros egyenszín, nem hinném, hogy ez a társaság belehalt volna, ha nem csak a "nagy találkozás" jelenetnél láttuk volna őket így... akkor talán nem úgy néztek volna ki, mint egy csapat huligán. Sajnálom, hogy megint ezzel jövök, de Júlián azért több ruha is elfért volna... a francia lánynak lett volna mutogatni valója, de tisztában voltak vele, hogy ez mégiscsak egy színház, nem az utcasarok, és nem tett mindent a kirakatba... főleg úgy nem, hogy szerintem senki sem volt kíváncsi rá. Visszatérve nagy találkozáshoz... Júlia szövege: "másképp fogod a kezem, mint a többiek..." no comment... ne fárasszon ezzel senki... Amin pedig mindkét változatban kiakadtam (még nem tudok franciául, de valószínű, hogy ezt nem a mieink találták ki, legalább is ez már mindenen túltenne) Jól értem, hogy Tybalt, azaz Júlia nagybátya bele van zúgva Júliába???????? ez egy hatalmas ÁÚ! Akkora hogy ennél nagyobb aligha van a földön... Nah jó nem teszek elhamarkodott kijelentéseket, mert lesz itt még egy két furcsaság. Viszont mondja meg nekem valaki, hogy mi értelme volt annak, -ha volt valaha egyáltalán- hogy megcseréljék, meg ismételgessék, meg variálják a dalokat? Miért van Gyűlölet szám az első felvonás vége felé, amikor annak a rendes helye a Verona után van? (azt azért elismerem, hogy ez a rész párbaj mellett, azon csekély méretű kis kupachoz tartozik, ami tetszik az előadásban, mert pontosan olyan szenvedélyesre sikerült, mint amilyennek lennie kell) de Miért? Júlia miért áuzik bele az erkélyjelenetbe? Lőrinc barát győzködtetése az esküvő témában miért ilyen rohadt gyors? Az ágyjelenet meg lehetne kevésbé életszerű... most nem azért... lehetetlen, hogy az emberek eltalálják a középutat? A francia verzióval az egyedüli baj az, hogy hiába szép és jó annyira látszik, hogy Rómeónak és Júliának semmi köze egymáshoz... no meg a halál... nagyon nyomasztóvá teszi a dolgokat, de látványos az biztos, és jó, hogy a magyarban az nincs. Amikor a halál tépi szét a levelet, ami megmenthette volna a fiatalokat szimbólikus volt érthető, de mindenképpen hangsúlyosabb, ha Benvolió tépi össze, ahogy a nagy könyvben is meg vagyon írva.

"Azt mondják a baj, hogy Capu lett a csaj" ... :D nah ezen jót röhögtem:) Ami Bereczki Zoltán, MÁZS és Dolhai Attila hangját illeti, teljesen meg vagyok elégedve velük:) Magyarán: lefordulok a székről ha meghallom őket, annyira jók :) ők hárman eljátszhatnának bármit, ha csak őket hallgathatnám egy lakatlan szigeten nem panaszkodnék :D Janza Kata pedi örökzöld, rajta nem fog az idő:) szép, és nagyszerű színésznő.:) Sajnos nem tudom a Tybaltot alakító színész nevét, de ő se semmi:) ezt az idegbeteg, agresszív szerepet, amivé a karakterét tették, eljátszani... elismerésem!

Most viszont térjünk rá arra szánalmas szégyenre, ahogy ez az egyébként nem annyira förltemes előadást keserű epévé teszi. Rómeó és Júlia halála... légyszi, ne kelljen elmesélnem, hogy mi történik, mert lehet, hogy vissza jön a gyros, és az úgy finom ha nem jár hozzá gyomorsav... ha valakit nagyon érdekel valaki volt oly kedves, és felnyomta az egészet youtubera... Csak pár "miért" kérdést szeretnék feltenni vele kapcsolatban... Am mielőtt belekezdenék egy másik észrevételt tennék Benvolió utolsó szólójával kapcsolatban: Miután ez a szerencsétlen három percet énekelt arról, hogy milyen módon, milyen formában kellene közölnie a legjobb barátjával, hogy a szerelme halott, vajon úgy látta legjobban, hogy egyszerűen odaüvölti neki? Őszintén szólva ha ezt a dalt hallgatom majdhogynem belegondolok, hogy én mit tennék a helyébe, és bármi is lenne a végkifejlet biztos, hogy nem az amit Benvolió végül tett. Párbaj a sírnál? Miért ne? végül is... Nah de most jöjjenek a "miért"-ek:

Miért gondolta úgy a rendező, hogy az előre megírt, és több másik országban is jól bevált dal helyett, amit Rómeónak pont erre a jelenetre írtak, ez a szegény inkább ismételgesse az első évados dalának refrénjét? Azért, mert tudta, hogy bármit is énekel a közönség úgyis azzal lesz elfoglalva, hogy közben miért vesződik azzal, hogy a tehenet átcipelje a színpad másik végébe?:D Jó, jó megértem, biztosra akart menni, és talán félt, hogy ha csak úgy elengedi magát nem hal meg olyan gyorsan mint abban az esetben, ha súlyt is visz magával... logikus...  de mégis olyan bizar... nem? Vagy az nem is volt megrendezve, csupán elkezdett nyőgni a súly alatt, és hogy ne legyen ciki végigénekelte? (mert hogy a szöveg: "Miért fáj? miért fáj?..." :) Amikor Rómeó meghallotta a hírt, hogy ne meghalt Júlia arra gondolt: "elmegyek a kriptához, ott úgyis van egy szép bitófa, de jut eszembe! Előtte beugrok az egyik sportszer boltba, (vagy az ég tudja hová) mert kell valami, amivel majd magamra kötöm Júlia holttestét. Igen, így lesz a legjobb..." A rendező meg úgy döntött a végére, hogy elege lett az egészből sokkoljunk le mindenkit a lehető legjobban és Júlia dalolásszon csak a levegőben lógva. (a súlytalan állapot igen ismeretlen mámorában) Vagy ez valami elő űrhajós képzés része volt számára? Mik vannak... te jó ég...

Úgy vélem mára ennyi elég volt:D Nem csak ebből, de főleg... :D Búcsúzásképp olvassátok el ezt a szívből jövő dadaista borzadmányt, amit régóta tartogattam nektek:D :

                                                    Hányatottan

Fájó orrnyereg ég

Pisilni kell már rég

   Ez nem egészség 

Szimpla veszteség 

                      

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://tudodteazt.blog.hu/api/trackback/id/tr311910274

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása